Inspirace - Jak vybrat ten pravý obchodní dárek
Jedním z ověřených způsobů, jak zůstat v přízni zákazníků, je věnování vhodných obchodních dárků. Vhodně zvolené dary mohou určitě posílit a zlepšit obchodní vztahy. Zde je pět užitečných tipů, které mějte na paměti při poskytování dárků vašim klientům.
1. Ujistěte se, že vaše firemní dárky jsou etické
Existuje tenká hranice, která odděluje vhodné dary - na jedné straně jsou dárky viděny jako „ocenění spolupráce”, na druhé straně je pak riziko, že dárky budou vnímány jako „dary, které se snaží ovlivnit”. Ujistěte se, že tuto hranici nepřekročíte. Někteří klienti nemusí tyto tzv. předčasné dárky vnímat pozitivně.2. Vyberte si příjemce pečlivě
Komu chcete svůj dárek věnovat? Některé společnosti mají politiku, která omezuje přijímání darů. Pokud je vámi zvolený příjemce zaměstnancem, může se stát, že bude muset požádat svého nadřízeného o souhlas, aby mohl dárek převzít. Nevybírejte proto vaše dary zbytečně drahé, pokud váš příjemce není manažerem nejvyšší úrovně.3. Je to všechno o načasování!
Zvolte vhodnou příležitost a čas pro své dary. Mohlo by to být při nějakém výročí dané společnosti, při firemní akci nebo v čase všeobecně uznávaných svátků, jako jsou Vánoce, Velikonoce apod. Pokud spojíte předání dárků s těmito příležitostmi, nebudou se zdát nemístné nebo ovlivňující.4. Volba správného firemního dárku
Chybou mnoha společností je, že se snaží dávat dárky, které jsou drahé, ale mají pro příjemce minimální nebo dokonce žádnou užitnou hodnotu. Udělejte si kvalitní průzkum a vyberte takové firemní dárky, které by mohly vám a vaší firmě prospět. Pouzdra na vizitky, cestovní tašky, USB paměti, powerbanky, dárková pera, kvalitní hrnky jsou jen některé z věcí, které určitě vaše klienty zaujmou! Ujistěte se také, že cenové rozpětí vašich darů je v pořádku. Zákazník, který u vás utratil 1000 Kč by asi neměl dostat dárek za 500 Kč nebo i více. A dárky by měly také být barevně sladěny s vaším logem, pokud je na daný předmět necháte natisknout.5. Nedávejte firemní dárky potenciálním zákazníkům
Jak již bylo řečeno výše, není příliš moudré rozdávat dárky potenciálním zákazníkům. Jsou období, kdy je moudřejší dárky nenabízet. Proč? I když máte dojem, že se jedná o dobře míněné gesto, opak může být pravdou. Místo toho se může stát, že se vám váš zákazník začne vyhýbat. Jak říká staré české pořekadlo – příliš tlačit na pilu se nevyplácí…Zdroj: YFS Magazine