Expres dodání: dárkové balíčky s jídlem
On-line nákupNákup z pohodlí kanceláře
otevřeno 24/7On-line 24 hodin denně
Obchodníci na telefonuObchodníci na telefonu
18 let na trhuUrčujeme trendy od roku 2004

DTP manuál - jak správně připravit podklady

DTP manuál je návod, podle kterého si technicky připravíte grafické podklady pro potisk. Pomůže nadšencům i profesionálním grafikům. Krok za krokem si podle něj připravíte jednoduché logo nebo vizuál pro neobvyklou brandovou techniku.

S čím Vám DTP manuál pomůže

  • Připravíte s ním základní i složité grafické podklady.
  • Předejdete dodatečným úpravám podkladů.
  • Vyhnete se chybám při navrhování motivu u jednotlivých brandových technik.
  • Doporučí vhodný výstupní formát, včetně postupu, jak data poslat.
  • Odpoví na běžné otázky, které budete během výroby podkladů potřebovat.

Co v DTP manuálu najdete

Manuál je rozdělen do několika sekcí. Profesionál může přeskočit sekci „Základy“ a rovnou se podívat na příslušnou sekci s produktem, který si u nás objednává. V nich jsou popsány dostupné technologie a na co si dát při přípravě motivu pozor. Nadšencům doporučujeme přečíst si jako první „Základy,“ aby věděli, o čem mluvíme a následně pokračovat do sekce s produktem.

Výhody loga připraveného podle návodu

Pokud si motiv připravíte podle našeho DTP manuálu, dostaneme od Vás podklady, které není třeba dále upravovat. Takové podklady jsou připraveny přímo na klíč. Po odeslání objednávky od nás dostanete „pouze“ výstupní vizualizaci, na které nám na předmětu upřesníte umístění motivu a jeho velikost. Bude-li pro Vás DTP manuál příliš odborný, nemusíte se obávat, protože si umíme poradit s libovolnými poklady. Je ale dobré počítat s tím, že příprava objednávky bude časově i finančně náročnější. Pracujeme však rychle a kvalitně, a na Vaše přání zpracujeme jakýkoliv motiv k potisku.

Logo mám připravené, co bude dál?

Takový stav je ideální. V posledním kroku objednávky nahrajte logo přímo na webu pomocí připraveného formuláře nebo pošlete e-mailem našemu obchodníkovi, který Vám pomáhá s objednávkou. Na nás už bude jen příprava vizualizace a po jejím odsouhlasení zamíří Vaše objednávka do tiskárny nebo výšivkárny. Jakmile bude vše hotovo, objednávku vyexpedujeme nebo připravíme k osobnímu vyzvednutí.

Návody pro jednotlivé kategorie

Základní informace

Motiv nebo logo ve vektorech

Při tisku přímými barvami nebo u neobvyklé brandové techniky jsou vektory nutnost. U vektorů grafik při přípravě vizualizace neřeší rozlišení, lze měnit barevnost (typicky nahradit černou barvu v motivu pro tmavý podklad bílou), lze upravovat části motivu, pracuje s transparentním pozadím a objemově jde o nejnižší možná data. Při přípravě tiskových forem ruční separací pro tisk přímými barvami jsou vektory nejlepším vhodným podkladem. U gravírování, kde tiskové formy neexistují a pracuje se pouze s daty, jsou vektory jediná možnost.

Máte-li Vaše logo připravené od grafického studia, vlastníte CI manuál, ve kterém je logo obvykle připraveno ve vektorech. Ideální stav.

  • Logo nebo motiv ve vektorech nemáte? Nevadí, naši grafici jsou školení, aby motiv či logo kvalitně zvektorizovali.

Rozlišení fotek/bitmap

Vaším podkladem je fotka (bitmapa), kterou svým charakterem nemůže být vektor. Velikost bitmapy je definována pixely. Pro tisk je podstatná reálná velikost fotky a její rozlišení. Lidské oko přestane vnímat body a vidí plochu, jestliže je na ploše jednoho čtverečního palce 300 bodů. Proto je jako základ pro velikost bitmapy doporučené rozlišení 300 DPI při v reálné velikosti bitmapy. Můžeme tisknout z bitmap při nižším rozlišení, technologií nejsme limitování, ale je potřeba na Vaší straně počítat s tím, že tisk fotky nebude ostrý.

Máte foťák, který má rozlišení 12Mpx (Megapixelů). Výstupem jsou bitmapy ve velikost 4.000 x 3.000 px (4.000 x 3.000 = 12.000.000). Při základním rozlišení 72 DPI (72 bodů na jednom palci čtverečním) je velikost fotky 1.411 x 1.058 mm. Jestliže zvýšíme rozlišení na 300 DPI (velikost fotky v pixelech zůstává stejná) je její tiskový rozměr 338 x 254 mm. To znamená, že tisková velikost fotky je zhruba A4 (297 x 210 mm). Proto se Vám může stát, že na formát A4 je dodaná fotka v tiskovém rozlišení, ale na formát A2 je už rozlišení fotky nedostatečné.

POZOR. Převzorkování (resampling) bitmapy v Photoshopu potřebnou kvalitu fotce nepřidá. Jen je pro nás signálem, že fotka v lepší kvalitě neexistuje a vy o tom víte.

  • Nemáte fotku v tiskovém rozlišení a není možné unikátní fotku nahradit? Nevadí, budeme tisknout z dodaných dat. Upozorníme Vás, že fotka nebude tak dobře vytištěna, jak by mohla být. Pro hrubý odhad doporučujeme si fotku v reálné velikosti vytisknout na office tiskárně. Jestliže budete s tiskem spokojeni, náš tisk nebude horší.

Barevné modely

U tisku přímými barvami (nejčastěji sítotisk a tampónový tisk) a výšivky, je třeba definovat barevnost přímou barvou – Pantonkou. Pantone barvy mají několik vzorníků, pomocí kterých tiskař namíchá přesný odstín barvy a výšivkář najde podobnou niť. V České republice tiskaři a výšivkáři pracují se vzorníkem Pantone Formula Guide Solid. Nejjednodušeji poznáte, že pracuje se správným vzorníkem podle kódu, kterým je barva označena. V 99 % jde o tří nebo čtyřmístné číselné označení s písmeno „C“ nebo „U“ na konci. Litera „C“ je označení pro chování barvy na lesklém (Coated) papíře a litera „U“ je ta stejná barva na matném (Uncoated) papíře. Například Pantone 485 C/U je klasická červená. Několik Pantone barev je pojmenováno jménem, např. Pantone Reflex Blue. I to je stále správný vzorník Pantone Formula Guide Solid.

Obvyklým barevným modelem pro ofset a digitál tisk je CMYKový model. CMYK je zkratka čtyř tiskařských barev. Azurové (Cyan), purpurové (Magenta), žluté (Yellow) a černé (blacK), ze kterých se skládají všechny barvy.

Máte-li Vaše logo připravené od grafického studia, vlastníte CI manuál, ve kterém je barevnost loga v přímých barvách a ve CMYKu definována. Ideální stav.

  • Nemáte definovanou barevnost v Pantone? Nevadí, dodaná data do Pantone automaticky převedeme.

POZOR. Při přípravě dat, prosím, nepoužívejte barevný model RGB. Je to model, který pracuje na opačném principu míšení barev, než je u tisku. Laicky řečeno, používá se pro přípravu grafiky do webového prostředí. RGB model je silný v neonových barvách, který CMYKový (tiskařský) model neumí vytisknout.

Co potřebujeme dodat mimo motivu/loga

  • Kde brand na produktu bude. Stačí napsat, jestliže chcete mít představu před objednávkou, použijte obrázky produktu z našeho webu. Jestliže na umístění nezaleží, navrhneme naše řešení.
  • Barvu tisku.
  • Budeme-li tisknout odlišné motivy na odlišné produkty, připravte nám prosím tabulku v Excelu.
  • Budeme-li sázet text, pošlete nám rámcovou představu o typu fontu (patkový nebo bezpatkový font).
  • Jestliže máte font definovaný, pošlete nám prosím font. Běžné fonty typu Arial nebo Times New Roman vlastníme, ale nemáme koupeny licence na všechny fonty.

Terminologie

  • Brandem je míněno logo nebo motiv, který na textilu nebo reklamní předmětu libovolnou technologií bude.
  • Rozměry jsou vždy ve formátu šířka x výška. To znamená, že 350 x 450 mm znamená 350 mm na šířku a 450 mm na výšku. Není možné šířku a výšku libovolně zaměňovat.
  • DPI znamená dots per inch, tedy body na jednom čtverečním palci. Palec převeden na metrické jednotky je plocha o velikosti 25.3 x 25.3 mm.

Návod - textil

U textilu se setkáte se sítotiskem/transférem, digitálním tiskem nebo výšivkou. Při přípravě dat je nutné zohlednit, pro jakou technologii tisku se rozhodnete. Data pro sítotisk a výšivku jsou obvykle ve vektorech a dají se použít pro digitální tisk. Data pro digitální tisk jsou většinou pro sítotisk nevhodná a je třeba je upravit.

Sítotisk/transfér

Klasická a nejčastější technologie pro potisk textilu. Sítotisk pracuje pouze s přímými barvami, umí dosáhnout úžasných výsledků i u barevně náročných motivů, ale u nich je třeba počítat s finanční náročností. U všech našich textilií na našem webu najdete v záložce jejich velikost i možnosti tisku.

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro sítotisk/transfér:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 2 pt (0.706 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 1 mm.
  • U nižších nákladů nedoporučujeme přechody (gradienty).
  • Každá barva musí mít 100 % krytí. Odlišné krytí stejné barvy je druhá barva.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Možnosti našeho sítotisku:
  • Maximální počet přímých barev: 10 (Pantone Formula Guide Solid Coated).
  • Maximální velikost síta: 350 x 450 mm.
  • Maximální velikost tisku na rukávy: 110 x (výška dle Vašeho uvážení) mm.
  • Maximální velikost tisku na čelní část čepice: 85 x 55 mm.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Barevný tisk s výplněmi v přímých barvách.
  • Černý tisk v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Digitální tisk

Digitální tisk si můžete představit jako komplikovanější laserovou tiskárnou. Z toho vyplývá, že digitální tisk si poradí s tiskem fotek a je vhodný pro nižší náklady.

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro digitální tisk:
  • Co umí běžný tisk (ofset) na papír umí i digitální tisk.
  • Neumíme tisknout přímými barvami.
Možnosti našeho digitálního tisku:
  • Maximální počet barev: CMYK + bílá.
  • Maximální velikost motivu: 350 x 400 mm.
  • Maximální velikost tisku na rukávy: 110 x (výška dle Vašeho uvážení) mm.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech nebo bitmapa v reálné velikosti v 300 DPI.
  • Barevný model: CMYK + bílá.
  • Transparentní (průhledné) pozadí. Bílou prosím zachovat jako barvu.
  • Černá barva v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech nebo bitmapa na transparentním pozadí.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume, nabídneme jiný obrázek z naší fotobanky, naskenujeme dodanou kresbu, fotku vykryjeme. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za nadpráce Vám pošle account nebo produkční. Po zpracování Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Výšivka/nášivka

Výšivka patří k tomu nejlepšímu, co na textilu můžete mít. Pořád jde o nitě, které se vyšívají do textilu, a proto patří k technologiím, které jsou nejvíce limitované co do jemnosti kresby a velikostí znaků. U menších výšivek s textem doporučujeme sázet text verzálkami (velká písmena) a vyhnout se patkovým fontům. Kvalitní výšivka je možná pouze jestliže grafik motiv pro výšivku připraví.

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro výšivku/nášivku:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 2.8 pt (1 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 5 mm.
  • Velikost výšivky je počítána v cm2 a vždy je počítána šířka x výška motivu, ne reálná plocha, kterou motiv vyplňuje.
  • Bez přechodů (gradienty).
  • Každá barva musí mít 100 % krytí. Odlišné krytí stejné barvy je druhá barva.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Možnosti naší výšivky:
  • Maximální počet barev: 15 barev.
  • Maximální velikost výšivky: 300 x 250 mm.
  • Maximální velikost výšivky na rukávy: 110 x (výška dle Vašeho uvážení) mm.
  • Maximální velikost výšivky na čelní část čepice: 110 x 50 mm.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Barevný tisk s výplněmi v přímých barvách. Ačkoliv se vyšívá Marathone nitěmi, naši šikovní výšivkáři k zvolené Pantonce přiřadí vhodnou niť.
  • Černá v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Návod - reklamní předměty

Sítotisk/transfér

Sítotisk pracuje pouze s přímými barvami, umí dosáhnout úžasných výsledků i u barevně náročných motivů, ale u nich je třeba počítat s finanční náročností. Maximální velikost motivu, možnosti umístění a počet barev najdete na našem webu u předmětu v záložce „potisk předmětu.“

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro sítotisk/transfér:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 2 pt (0.706 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 1 mm.
  • U nižších nákladů nedoporučujeme přechody (gradienty).
  • Každá barva musí mít 100 % krytí. Odlišné krytí stejné barvy je druhá barva.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Barevný tisk s výplněmi v přímých barvách.
  • Černý tisk v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Tampónový tisk

Tampónový tisk pracuje pouze s přímými barvami. Maximální velikost motivu, možnosti umístění a počet barev najdete na našem webu u předmětu v záložce „potisk předmětu.“

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro tampónový tisk:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 0.5 pt (0.177 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 0.3 mm.
  • Nedoporučujeme přechody (gradienty).
  • Každá barva musí mít 100 % krytí. Odlišné krytí stejné barvy je druhá barva.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Barevný tisk s výplněmi v přímých barvách.
  • Černý tisk v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není.

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Laser/gravírování

Laser si lze představit jako rytí. Proto není možné odlišit prvky v logu barvami. Datově jde o jednobarevnou a plnobarevnou verze loga či motivu. Maximální velikost motivu, možnosti umístění najdete na našem webu u předmětu v záložce „potisk předmětu.“

Na co si dát pozor při přípravě na laseru/gravírování:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 0.5 pt (0.177 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 0.3 mm.
  • Černá barva se 100 % krytím.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Motiv v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Ražba

Ražbu si lze představit jako rytí. A proto není možné odlišit prvky v logu barvami. Datově jde o jednobarevnou a plnobarevnou verze loga či motivu. V některých případech umíme razit přes metalickou fólii, ale pouze jednobarevně. Maximální velikost motivu, možnosti umístění najdete na našem webu u předmětu v záložce „potisk předmětu.“

Na co si dát pozor při přípravě ražby:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 0.5 pt (0.177 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 0.3 mm.
  • Černá barva se 100 % krytím.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
  • Jestliže razíme do diáře, je potřeba počítat u kapesního diáře s ražbou 15 mm od okraje a u diáře většího než formát A5 s ražbou 20 mm od okraje. Blíž se nedostaneme.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Motiv v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Digitální tisk

Ve svém výsledku podobná technika jako běžný tisk (ofset). Můžete si představit, že jde o komplikovanější laserovou tiskárnou. Z toho vyplývá, že digitální tisk si poradí s tiskem fotek a je vhodný pro nižší náklady. Maximální velikost motivu, možnosti umístění najdete na našem webu u předmětu v záložce „potisk předmětu.“

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro digitální tisk:
  • Co umí běžný tisk (ofset) na papír umí i digitální tisk.
  • Neumíme tisknout přímými barvami.
Možnosti našeho digitálního tisku
  • Maximální počet barev: CMYK + bílá.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech nebo bitmapa v reálné velikosti v 300 DPI.
  • Barevný model: CMYK + bílá.
  • Transparentní (průhledné) pozadí. Bílou prosím zachovat jako barvu.
  • Černá barva v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech nebo bitmapa na transparentním pozadí.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume, nabídneme jiný obrázek z naší fotobanky, naskenujeme dodanou kresbu, fotku vykryjeme. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za nadpráce Vám pošle account nebo produkční. Po zpracování Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Návod - reklamní tašky

Reklamní tašky umíme vyrobit papírové a igelitové. Tisknout umíme sítotiskem, ale u vyšších náhledů umíme flexotisk nebo ofset. Datově není mezi přípravou na igelitové a papírové tašky rozdíl.

Sítotisk

Sítotiskem se tiskne na vyrobené tašky a tím jsou limitovány možnosti tisku. Sítotiskem se tiskne pouze přímými barvami.

Na co si dát pozor při přípravě motivu pro sítotisk:
  • Minimální šířka pozitivní linky: 1 pt (0.353 mm).
  • Minimální šířka negativní linky: 2 pt (0.706 mm).
  • Minimální výška nejmenšího písmene: 1 mm.
  • Nedoporučujeme přechody (gradienty).
  • Každá barva musí mít 100 % krytí. Odlišné krytí stejné barvy je druhá barva.
  • Ochranné známky (®) nebo trademark (™) je dobré zvětšit nebo výjimečně odstranit.
Možnosti našeho sítotisku:
  • Papírové tašky mají lomy, přes které nedoporučujeme tisk. Podívejte se na našem webu na Vámi vybranou tašku, kde je záložce „maketa na grafiku“ připravena maketa tašky. Je nutné dodržet tiskové plochy, které jsou na tašce vyznačeny. Při jednostranném tisku lze lomy výjimečně ignorovat, ale je potřeba ověřit u accounta nebo produkční.
  • Maximální počet přímých barev: 4 + 4.
  • Nelze soutisk (typicky modrý čtvereček, ve kterém je menší červený čtvereček).
  • Nelze tisknout na spad.
  • U oboustranného tisku je třeba respektovat tiskové plochy.
Jak ideálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Linky připraveny jako objekty.
  • Barevný tisk s výplněmi v přímých barvách.
  • Černý tisk v 100% černé.
  • Podklady vyexportovány v PDF bez makety tašky. Formát PDF máme nejraději, protože všichni vidíme, co v PDFku je.
Jak minimálně připravit podklady:
  • Motiv a fonty ve vektorech.
  • Definovat, kde motivy na tašce budou.
  • Se vším ostatním si poradíme ve standardním čase.
Logo/motiv máte pouze jako obrázek z webu nebo kresbu na papíře a grafik není:

Zvektorizujume. Je potřeba počítat s prací našich grafiků nad rámec standardně kalkulovaných DTP služeb. Svůj motiv prosím přiložte k objednávce. Přesnou částku za vektorizaci Vám pošle account nebo produkční. Po zvektorizovaní Vám logo nebo motiv předáme. Bude ve Vaše vlastnictví.

Ofset/flexotisk

U vyšších objemu se tiskne na materiál, ze kterého je taška vyrobena (papír nebo plast) a až po tisku se taška složí. Tisknout lze CMYKem i přímými barvami. Ofset i flexotisk si poradí s bitmapami. Je to přesně opačný postup než u sítotisku.

U tašek je třeba kontaktovat našeho accounta nebo produkčního, který Vám dodá maketu zvolené tašky a předá přesné specifikace, jak tisková data připravit.

Digitální flexotisk

Maximální výška tisku je 215 mm.

Návod - tiskoviny

Tiskoviny umíme vytisknout (máte tisková data), upravit Vaše tisková data a připravit grafiku podle Vašeho zadání. Tiskneme ofsetem a digitálním tiskem. Z pohledu přípravy podkladů není mezi digitálním tiskem a ofsetem rozdíl.

Připravíme si tisková data sami

Máte svého grafika, která tiskovinu pro vás připravil. Jak tisková data dodat, aby u nás proběhla pouze technická kontrola?

Co technicky znamenají tisková data:
  • Max. formát: A0
  • Max. barevnost: 5 + 5 (CMYK + Pantone)
  • Rozlišení bitmap: 300 DPI
  • Černá v písmu: 100K
  • Černá v backgroundu: 50C20M20Y100K
  • Spad: obvykle 3 mm na každé straně
  • Parciální lak: Na vlastním stránce 100 % černou barvou a rozšířený 0.2 mm
  • Výstup: PDF 1.5 s řezacími a soutiskovými značkami.

Připravili jsme pro Vás makety menších tiskovin. Při přípravě tiskových dat naši maketu prosím odstraňte.

Jak připravit tisková data na papírové desky:

Připravili jsme pro Vás makety papírových desek. Při přípravě tiskových dat maketu prosím odstraňte, stačí nám připravit PDF na formát zvolených desek. POZOR. U desek je atypicky spad 10 mm.

Jak připravit tisková data pro CD/DVD:

Připravili jsme pro Vás makety CD/DVD. Při přípravě tiskových dat maketu prosím odstraňte, stačí nám připravit PDF na formát.

Jak připravit tisková data na dopisní obálky:

Připravili jsme pro Vás makety dopisních obálek. Při přípravě tiskových dat maketu prosím odstraňte, stačí nám připravit na formát zvolené obálky.

Máme tiskovinu, kterou potřebujeme upravit

Základem je pracovat se zdrojovými daty. Obvykle se jako zdrojová data vnímaná jako PDFko, které bylo posláno do tisku, ale to nebývá editovatelné. Umíme si poradit se zdrojovými daty připravenými v InDesignu, Illustrátoru a Photoshopu.

Co jsou to zdrojová data:
  • InDesign, Illustrátor nebo Photoshop, se kterým Váš grafik pracuje.
  • Nejsou-li bitmapy a vektory vloženy v dokumentu (obvykle se tato technika nepoužívá), je potřeba dodat adresář s bitmapami a vektory.
  • Fonty (písmo), které jsou v dokumentu použité.

S InDesignem je předání dat jednoduché, umí dokument „sbalit“ a předat se všemi externími soubory a fonty. U Illustrátoru a Photoshopu záleží na tom, jak s daty Váš grafika pracuje.

Máme pouze tiskové PDF:

Na drobné úpravy je možné PDF použít, ale musíme ho u nás analyzovat. Jestliže půjde o tiskovinu, kterou budeme opakovaně tisknout (typicky vizitky), navrhneme Vám předělání tiskových dat do editovatelných. S čím si neporadíme jsou fonty (písmo), které nevlastníme.

Potřebujeme tiskovinu navrhnout

Připravili jsme pro Vás DTP balíčky, které pokrývají většinu našich tiskovin. Prostudujte prosím, co balíček nabízí a nám pošlete nezávaznou poptávku. Jestliže ani jeden balíček nevyhovuje Vašim potřebám, kontaktuje prosím našeho accounta. Budeme se Vám věnovat.

Co budeme pro zpracování návrhu potřebovat:
  • Loga ve vektorech nebo v tiskovém rozlišení.
  • Obrázky v tiskovém rozlišení, barevný model CMYK a očíslované pro snadnější orientaci.
  • Texty v Microsoft Word nebo OpenOffice.

Formáty grafických souborů

V našem DTP oddělení pracujeme na PC s nejnovějšími Adobe produkty. Součástí našeho DTP je fotografický koutek zaměřený na produktovou fotku.

Jaký je ideál

PDF připravené pro konkrétní technologii brandu podle našeho DTP manuálu. Acrobat Reader je zdarma a je to obvyklý formát. Jeho výhodou je, že jak vy tak my vidíme, co PDF obsahuje a do PDF se dá exportovat z libovolného programu. Jestliže pracujete s grafickými daty častěji, doporučujeme používat Adobe Bridge. Pro základní použití se dá využít jako viewer grafickým souborů a je stejně jako Acrobat Reader zdarma.

S čím si umíme poradit
  • Se soubory připravenými v Illustrátou (koncovka .AI, .EPS). Pozor, jestliže Váš grafik do Illustrátoru navázal externí soubory (obvykle jde o fotky), potřebujeme je dodat. Jestliže budeme editovat texty, potřebujeme použité fonty (font po domluvě můžeme nahradit).
  • Se soubory připravenými v Photoshopu (přípona .PSD, .PSB) a v případě editace potřebujeme poslat použité fonty (font po domluvě můžeme nahradit).
  • Se soubory připravenými v InDesignu (připona .INDD, .IDML), jestliže je dostane v baličku s nalinkovanými soubory a fonty.
  • S libovolným obrázkovým souborem (přípona. JPG, .TIFF etc.)
  • Se soubory .SVG
  • S postscriptovými soubory s příponou .PS
  • S Corelem do verze X4. V Corelu nepracujeme, používáme ho pouze na přeukládání.
Co umíme, ale nemusí být součástí standardních DTP služeb
  • Zvektorizovat logo/motiv z bitmapy.
  • Vymyslet logo/motiv, navrhnout design tiskoviny.
  • Ze zdrojových dat připravit tiskové PDFko a z tiskových dat připravit zdrojová.
  • Z dodaných dat použít část motivu nebo naopak přidat k motivu text či jiný motiv.
  • Zjednodušit motiv/logo pro zvolenou technologii.
  • Připravit vícebarevné logo do jednobarevné a plnobarevné varianty.
  • Přeformátovat dodaná data na odlišný formát.
  • Určit Pantone barvy ze CMYKu nebo naopak přímé barvy do CMYKu převést.
  • Dokreslit spad, doplnit řezací a soutiskové značky.