Daňová uznatelnost firemních vín

Vzhledem k oblibě firemní vín jako reklamního dárku je důležité, zda a kdy je možné dát tato vína do nákladů. V rámci platné legislativy zákonů lze za účelem propagace firmy darovat také tzv. TICHÉ VÍNO. Přečtěte si níže výnatěk z daňového zákona k problematice reklamních vín:

Co je to "tiché víno"

Pod názvem tiché víno se rozumí všechna klasická révová vína, výjimkou jsou šumivá vína. Zásadní podmínkou je označení dárkové láhve vína Vaším firemním logem. Druhým omezením je hodnota, cena láhve vína může být maximálně 500 Kč bez DPH. Při splnění těchto podmínek je také možné uplatnit odpočet DPH při jeho darování v rámci propagace.

Tiché víno a Daň z příjmu - definice

Zákon č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů vymezuje daňovou neuznatelnost darů v paragrafu 25 odst. 1 písm. t) s touto výjimkou: reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou, ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu, názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez DPH nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně.

Tiché víno a Daň z přidané hodnoty (DPH)

Zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, § 13 odst. 10 písm. c): Bezúplatně darovaný reklamní předmět ve formě Tichého vína není zatížen daní z přidané hodnoty na výstupu. Při pořízení vína pro reklamní účely za splnění výše zmíněných podmínek může podnikatel uplatnit nárok na odpočet DPH a nemusí daň odvádět při jeho darování.
Nenašli jste zde potřebné informace? Napište nám o tom ...
Stránka nefunguje nebo jste našli chybu? Dejte nám o ní vědět ...
Zobrazte si iNETPrint.cz na FACEBOOKu ...